Sådan kan du opnå en sundere livsstil med et vægttab

Her vil vi komme med nogle tips til, hvordan du kan få en sundere og slankere livsstil ved at ændre på nogle få ting i din hverdag.

Lav maden selv

Hvis du vil have, at din vægt begynder at falde uden at skulle sulte dig selv dag ud og dag ud eller udløse følelser af afsavn, er den eneste vej rundt at lære og begynde at lave maden selv fra bunden af. Derved kan du holde øje med, hvad du præcist putter i din mave. Du kan ikke bare leve af forarbejdet mad eller junkfood, og forvente at opnå et vægttab.

Du har brug for sund mad af høj kvalitet med sunde ingredienser og afbalanceret smag, som du selv har sat sammen, mens du har dine egne individuelle behov og trang i tankerne.

Start med enkle og nemme opskrifter, og opbyg gradvist dine foretrukne retter, mens du fortsætter mod vægttabet. Prøv også at tilberede nogle fødevarer, som du kan tage med dig selv, når du ikke er hjemme. På denne måde kan du holde dig til din tynde diæt og spise godt, mens du er på arbejde og ude af huset.

Det kan også være en idé at drikke sort kaffe, vha. for eksempel Nespresso kapsler. Ved at starte dagen med en sort kaffe, er du med til at booste dit vægttab og samtidig starte dagen ud på en god måde med et energiboost.

Skær ned på animalske fødevarer

Alle animalske produkter, inklusiv kød og mejeriprodukter, indeholder meget højere kalorieindhold og fedt end de fødevarer, der kommer fra planter. Vores kroppe og fordøjelse kan håndtere planer meget lettere end de animalske produkter.

Frugt, grøntsager, fuldkorn, nødder og bønner er alle rige kilder til vitaminer, mineraler, kulhydrater, proteiner og sunde fedtstoffer og giver din krop en chance for at kunne genoplade med en god energi.

Det er dog ikke fordi du helt behøver at afstå fra de animalske produkter, men du er nødt til at holde en balance mellem animalsk og vegetabilsk mad. En god tommelfingerregel er, at mad fra planter skal omfatte 80 procent eller mere af dit daglige indtag, mens animalske produkter dog kun bør omfavne 20 procent af det.

Ved at følge denne enkle regel kan du stadig nyde dine cheat meals mad fra tid til anden, uden at skulle være bekymret for at tage ekstra kilo på, og dermed stadig kunne få det bedste fra begge verdener.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *