3 underholdende måder at træne på

Vi kender det alle: Egentlig trænger vi til at få bevæget kroppen og lave noget motion. Men dagsformen er sløv og energien er lav, og vi har mest af alt bare lyst til at ligge og slænge os i sofaen.

Heldigvis er det masser af måder du kan få pulsen op og træne din krop næsten uden at du tænker over det. Løsningen er at finde en træningsform, der er så sjov, at du måske endda ikke har lyst til at stoppe igen.

Træn i fællesskab

Det er ofte sjovere at træne sammen med nogen. Derfor kan du med fordel invitere din far, datter, bedste veninde eller måske din gamle mormor med til at træne og grine sammen med dig.

Nedenfor har vi samlet nogle af vores bedste træningsformer, som er så underholdende, at du slet ikke bemærker at du træner.

Hop på trampolin

Trampolin er en super sjov måde at få styrket kroppen og få pulsen op på, samtidig med at I får et smil på læben. I kan enten finde en legeplads eller en udendørs træningsstation hvor der er trampoliner gratis til rådighed. Eller hvis I har plads i haven, kan I anskaffe jer en god havetrampolin og gøre hoppe-træningen til en daglig begivenhed. Hop højt, snur rundt, lav saltomortaler, slå kolbøtter. Kun fantasien sætter grænsen!

Hold disko i dagligstuen

Dans er en helt fantastisk måde at få rørt kroppen, samtidig med at det er så sjovt og hyggeligt, at man næsten ikke kan lade være med at smile og grine. Sæt jeres yndlingsmusik på og slå jer løs med at danse rundt i dagligstuen, i soveværelset, i gangen og resten af huset. Hvis I har lyst, kan I finde nogle gode dansekoreografier på internettet og øve jer i at følge trinene. I kan også bare danse frit rundt og freestyle, eller måske gakke helt ud og lave alle jeres skøreste dansemoves.

Svøm en tur

Svømning er en fantastisk måde at få trænet hele kroppen på. Og så er det endda super sjovt. Hvis I hører til de friske, kan I udfordre hinanden og tage ud og dyppe jer i bølgerne allerede i forårsmånederne. Og ellers kommer der heldigvis masser af gode måneder med sol og varme, hvor I kan pakke madkurven og tage på badetur ved stranden. I kan øve jer i de forskellige svømmeteknikker såsom crawl, brystsvømning eller måske endda butterfly. En god dykkertur med dykkermaske og snorkel, hvor I leder efter spændende undervandsdyr og undervandsplanter, er også en fantastisk aktivitet der træner både krop og smilemuskler.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *